Pages

Taiko belog

My photo
I don't want to make one big change, but millions of small changes. A journey of a thousand miles begins with a single step.

Madah Pujangga

Tuesday 10 December 2013

Suddenly I have a big dream..

Assalamun alaik ya habibi.. ya maulana..

Yeap.. Suddenly Allah give me an idea..

Tengah scroll muka buku, tetiba terpapar gambar bayi2 yang terbuang..
Allahu rabbi.. kasihan anak kecil itu.. Mereka langsung tidak tahu menahu tentang dunia, tetiba dihukum sebegitu rupa..

Allah..
Peliharalah mereka..

Ingin sahaja aku mengambil anak-anak kecil yang terbuang ini..
Aku ada misi untuk mereka. Aku tak pandang mereka kotor atas kesilapan ibu bapa mereka..
Selagi boleh dilentur, maka ia masih ada peluang..

Ya! aku berhajat untuk membimbing mereka, membuli mereka dengan tarbiyah.. eh?
Aku mahu mencorak mereka untuk kepentingan ummah..
Biarlah apa orang kata.. tapi aku yakin anak2 ini ada masa depannya jika kita mencorak dengan betul.

Sungguh.. Aku ada cita-cita ini.. Namun aku belum termampu zahir dan batinku..
Doakan aku..
Doakan aku..
Doakan aku..

Ya RAhman Ya Rahim.. Maha mengetahui segala sesuatu..

 
Tak ke kasihan macam ni? 

p/s: ekceli nak tunjuk gambar lagi sadis.. tapi aku sendiri pun tak sanggup nak tengok.. pilu.. it hurt my heart..

No comments:

Post a Comment