Pages

Taiko belog

My photo
I don't want to make one big change, but millions of small changes. A journey of a thousand miles begins with a single step.

Madah Pujangga

Friday 20 September 2013

Impersonality

Assalamualaikum

and waZzup you alls.

 

Pernah dengar kisah Dr. Jekyll and Mr. Hyde? Pernah dengar nama-nama superhero barat macam  Superman dan Spiderman?

oh ok. kalau taknak ambil contoh barat, kita ambil contoh dari Malaysia je. Pernah dengar pasal Cicakman dan Kluangman?

Tahu tak mereka ni superhero?*angguk2

Ok.. sepanjang hari kah mereka jadi superhero? kalau sepanjang hari, memang OHsem giler ah.. Iye la.. Dia manusia.. kita pun manusia.. ke robot or mutant sebenarnya? *Ok.. itu dongengan belaka.

Maksudnya, depa ni kejap jadi superhero.. kejap jadi orang biasa.. Ala.. macam Clark Kent dalam cite Superman tu. Tak ke impersonality tu.. Multipurpose person gitu..

Same je lah macam kita. Duk dengan membe gila2. Duk dengan hubby/wifey lovely couple + romantic gitu. Actually kita dah memainkan banyak karakter di pentas lakonan dunia. Tapi watak macam mana yang kita bawak sebenarnya? Watak yang antagonis ke watak utama? oh.. dua2 bukan? komfem2 bukan watak utama.. kecil sangatlah watak kita di dunia ni.. Walaupun begitu, ia cukup besar impaknya andai kita melakonkan watak yang baik.

Tak kisahlah kat mana2. Kalau kat sekolah, jadilah murid/cikgu yang berdisiplin. Kalau di Hospital jadilah pesakit atau doktor. Takkan nak jadi cikgu kot.. Oh please, tak sesuai jah.. Kalau rumah jadi adik, kakak, abang, ibu atau ayah yang baik. Jiwai dan mainkan watak dan peranan anda sebaiknya.

p/s: waktu bujang sememeh je memanjang. lepas bujang biar bergaya sikit. harap tak vice versa. :p

No comments:

Post a Comment