Pages

Taiko belog

My photo
I don't want to make one big change, but millions of small changes. A journey of a thousand miles begins with a single step.

Friday, 26 July 2013

Problems?


 Assalamualaikum and hi yalls!
eh. eh. entry ni bukan nak troll orang.. tapi nak trolllolol je.. haha.. JK.

Everyone have their own problem. Bak kata Miss Sharifah, ikan pun ada problem, kucing pun ada problem, burung pun ada problem. dia punya bunyi.. "aakkk.. aaakkk.. aaakk.." bunyi tu pun dah problem sebenarnya. ade ke bunyi burung macam tu?

ahhh.. never mind about that.. yalah, the small matter you make it big like nothing bigger than that.. take it easy beb. dont run from that problems, but face it. it will chase you. Then, cakap dengan problem tu sambil tersenyum: "Dear problem, saya ada Allah dan Dia lebih besar dari anda wahai masalah!" Mesti problem tu sakit hati sebab anda tenang je menghadapi problem tu. bhahaha. 

Pada Allah lah kita mohon pertolongan kerana hadirnya masalah itu daripadaNya untuk menguji hamba-hambaNya. Adakah hamba-hambaNya beriman?

"Dan jika Allah mengenakan (menimpakan) engkau dengan bahaya bencana, maka tidak ada sesiapa pun yang dapat menghapuskannya melainkan Dia sendiri; dan jika Ia mengenakan (melimpahkan) engkau dengan kebaikan, maka Ia adalah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu." (Al-An'am 6:17)


Sesungguhnya Al-Quran itu mengandungi pelbagai penyelesaian masalah. segala persoalan pasti ada jawapannya sekiranya anda betul-betul menghayatinya.

Renung-renungkan. selamat beramal.
Fi amanillah. :)

1 comment:

  1. Dear problem ( which is u) i have Allah dear. haha

    ReplyDelete