Pages

Taiko belog

My photo
I don't want to make one big change, but millions of small changes. A journey of a thousand miles begins with a single step.

Madah Pujangga

Thursday 12 March 2015

Khalifah yang membina khalifah

Andai kita sedar dan tahu tujuan kita dihidupkan, pasti kita akan memaknai erti kehidupan tanpa rasa jemu untuk meneruskan kehidupan.

sayang sekali bila terdengar suara2 yang menyatakan
"aku dah tak tahu lagi nak buat apa lagi untuk hidup ni. aku dah tak rasa apa2 untuk teruskan kehidupan"

"aku punya rutin harian pergi kerja, balik kerja. kerja untuk survive. kahwin. makan. pastu nothing happen to me. macam tulah kehidupan aku."

sedih mendengar confession seperti ini seakan aku masih belum cukup menyantuni mereka. ceh, lagakku seperti orang tua yang lebih makan garam pula.

aku hanya belajar dari kehidupan. kehidupan yang bermatlamatkan  mardhatillah.

orang yang tahu matlamat, pasti akan sedaya upaya memakmurkan bumi itu sendiri. memang itulah tujuan hidup sebagai khalifah. khalifah yang ingin membina khalifah yang lain!

May Allah ease!

No comments:

Post a Comment